Renesancia old-school kanálov: Ako na 5,19% konverzný pomer pre drahý „nesexi“ produkt

tit_foto

V prostredí, kde prebiehajú viaceré digitálne marketingové kampane vrátane reklám na Meta, Google a full-service, slovensko-maďarská digitálna marketingová agentúra 22MEDIA nasadila pre klienta Euro-Clear Kft. inovatívnu newsletterovú kampaň s dôrazom na automatizáciu v spojení s klasickým poštovým doručením. Táto marketingová stratégia bola navrhnutá s cieľom nenápadne získať nových zákazníkov cez bezplatnú ponuku a následne ich previesť  sofistikovaným procesom k nákupu high value zmäkčovača vody.

Výzva a cieľ:

Kampaň prebiehala od júna 2022 do začiatku roku 2024 a keďže zmäkčovače vody sú produktom, ktorý si zákazník kupuje 1-2 krát za život, sme sa museli neustále sústrediť na získavanie a oslovovanie nových potenciálnych zákazníkov.  Spoločnosť primárne pôsobila len ako B2B a uviedla na trh eshop pre B2C. Navyše, zmäkčovače vody sú neatraktívnym produktom s dlhou životnosťou a zákazníci si ich kupujú menej často. Výzvou bolo vytvoriť marketingovú stratégiu, ktorá zákazníkov jemne prevedie presviedčacím procesom bez toho, aby boli agresívne tlačení do nákupu.

Stratégia a plán: 

Marketingová stratégia zahŕňala lead generation cez bezplatný tester tvrdosti vody, ktorý bol po vyplnení formulára záujemcom odoslaný ako list poštou, ktorý fungoval ako vstupný bod do automatizovaného procesu. Po prihlásení na odber newslettera zákazníci dostávali sériu 12 emailov odosielaných raz týždenne. Namiesto jednorazových zliav sme sa zamerali na dlhodobý proces edukácie a budovania dôvery, pričom sme využívali obsah, ktorý systematicky rozširoval obzor zákazníkov o probléme tvrdej vody a riešeniach od Euro-Clear Kft.

Realizácia: 

Kampaň bola navrhnutá s cieľom zvýšiť povedomie o zmäkčovačoch vody klienta Euro-Clear Kft. Novovytvorený eshop v kombinácii s cielenými reklamnými kampaňami na sociálnych sieťach prilákal zákazníkov na bezplatný tester tvrdosti vody. Po jeho vyžiadaní nasledovala automatizovaná emailová sekvencia, ktorá viedla k vysokému zapojeniu; prvý newsletter, zameraný na edukáciu o tvrdosti vody, si otvorila väčšina prihlásených, čo prehlbovalo ich záujem a minimalizovalo odhlásenia. Tento prístup zabezpečil dlhodobé vzťahy so zákazníkmi, čím sme efektívne prekonali prekážky spojené s presviedčaním o hodnotách našich produktov. Cieľom Facebook reklám bolo prilákať potenciálnych kupujúcich a ponúkať bezplatné testery. Vďaka tomuto sme oslovili takmer 500 000 užívateľov s CPC len 0,03 €, pričom investícia 1 000 € do Facebookovej newsletterovej kampane priniesla výsledky porovnateľné s priemernou cenou produktu, čo predstavuje 1000€.

Výsledky:

Kampaň začala s nulovým počtom prihlásených, a po dvoch rokoch dosiahla 3465 prihlásených zákazníkov, pričom 180 z nich vykonalo nákup. To znamená konverzný pomer 5,19 %, čo ukazuje, že správne nastavená marketingová automatizácia dokáže neustále úspešne oslovovať nových potenciálnych zákazníkov a vytvárať dlhodobé vzťahy.

Kejska bola uverejnená v ročenke Marketing and Digital 2024